sábado, 27 de abril de 2013

Preventing Chronic Disease | Demand for Weight Loss Counseling After Copayment Elimination - CDC

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Preventing Chronic Disease | Demand for Weight Loss Counseling After Copayment Elimination - CDC


Multiple Chronic Conditions Collection
 
 
This week Preventing Chronic Disease (PCD) released 8 articles focusing on multiple chronic conditions. The articles within this collection address the current trends in population growth, age distribution, and disease dynamics that forecast rises in the prevalence of chronic diseases, other chronic conditions, and combinations of chronic conditions.



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Demand for Weight Loss Counseling After Copayment Elimination

Matthew L. Maciejewski, PhD; William S. Yancy Jr, MD, MPH; Maren Olsen, PhD; Hollis J. Weidenbacher, PhD; David Abbott, MS, MCS; Morris Weinberger, PhD; Santanu Datta, PhD; Leila C. Kahwati, MD, MPH

Suggested citation for this article: Maciejewski ML, Yancy WS Jr, Olsen M, Weidenbacher HJ, Abbott D, Weinberger M, et al. Demand for Weight Loss Counseling After Copayment Elimination. Prev Chronic Dis 2013;10:120163. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120163External Web Site Icon.
PEER REVIEWED

Abstract

Introduction
Overweight and obesity are public health issues in the United States, and veterans have a higher rate of overweight and obesity than the general population. Our objective was to examine whether copayment elimination increased use of a weight loss clinic by veterans.
Methods
We examined clinic use by 44,411 new patients seen in a Veterans Affairs (VA) MOVE! weight management clinic before the copayment elimination and clinic use by 64,398 new patients seen in the year after copayment elimination. We examined clinic use via mixed-effects models for patients who were already exempt from copayment and patients who were newly exempt from copayment. We used 2 outcomes before and after copayment elimination: 1) the ratio of number of clinic visits by new users with the mean number of MOVE! clinic visits by all users, and 2) the number of clinic visits by each new user in the 6 months after their first visit. All models were adjusted for patient and clinic factors.
Results
Among newly exempt patients, the clinic-standardized rate of new use increased by 2.2% after the copayment was eliminated but increased 12% among already exempt veterans. This finding was confirmed in adjusted analyses. Analysis of number of clinic visits adjusted for patient and clinic factors also found that exempt and nonexempt veterans had similar numbers of repeat clinic visits.
Conclusion
We saw an unexpected larger increase in demand among veterans who receive all VA care for free. These results suggest that VA should not assume that copayment reductions for selective preventive services will motivate patient change and achieve intended system-level outcomes.


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Demanda de consejería para bajar de peso tras la eliminación del copago

Matthew L. Maciejewski, PhD; William S. Yancy Jr, MD, MPH; Maren Olsen, PhD; Hollis J. Weidenbacher, PhD; David Abbott, MS, MCS; Morris Weinberger, PhD; Santanu Datta, PhD; Leila C. Kahwati, MD, MPH

Suggested citation for this article: Maciejewski ML, Yancy WS Jr, Olsen M, Weidenbacher HJ, Abbott D, Weinberger M, et al. Demand for Weight Loss Counseling After Copayment Elimination. Prev Chronic Dis 2013;10:120163. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120163Aclaraci?n sobre los enlaces a sitios web externos.
REVISADO POR EXPERTOS

Resumen

Introducción
El sobrepeso y la obesidad constituyen un problema de salud pública en los Estados Unidos, y la tasa de sobrepeso y obesidad en los veteranos es más alta que en la población general. Nuestro objeto fue examinar si la eliminación del copago aumentaba el uso de una clínica para bajar de peso por parte de veteranos.
Métodos
Examinamos el uso de la clínica por parte de 44,411 pacientes nuevos atendidos en una clínica que administra el programa para el control de peso llamado MOVE! del Departamento de Asuntos Veteranos (VA) antes de la eliminación del copago, y la utilización de la clínica por parte de 64,398 pacientes nuevos atendidos en el año siguiente a la eliminación del copago. Mediante modelos mixtos, examinamos la utilización de la clínica por parte de los pacientes que ya tenían exención del copago y los pacientes con exención reciente del copago. Usamos 2 resultados antes y después de la eliminación del copago: 1) la razón entre la cantidad de visitas a la clínica por parte de usuarios nuevos y la media de las visitas a la clínica con el programa MOVE! por parte de todos los usuarios, y 2) la cantidad de visitas a la clínica por parte de cada usuario nuevo en los 6 meses posteriores a la primera visita. Todos los modelos se ajustaron para factores de pacientes y la clínica.
Resultados
Entre los pacientes con exención reciente, la tasa de uso nuevo estandardizado de la clínica aumentó en 2.2 % después de que se eliminara el copago, pero aumentó 12 % entre los veteranos que ya contaban con la exención. El hallazgo se confirmó en los análisis ajustados. Los análisis de la cantidad de visitas a la clínica, ajustadas por factores de pacientes y la clínica, también encontraron que tanto los veteranos exentos como los no exentos tenían una cantidad similar de visitas repetidas a la clínica.
Conclusión
Vimos un incremento mayor no anticipado en la demanda entre los veteranos que reciben toda la atención del VA gratis. Estos resultados sugieren que el VA no debería asumir que una reducción en el copago de determinados servicios preventivos motivará cambios en los pacientes ni logrará los resultados que pretende a nivel del sistema.

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